بررسی نگرش معلمان و دانش آموزان به شیوه های ارزشیابی در مدارس


 

تبلیغات

مقاله - دانلود مقاله

آخرین بروز رسانی

    دوشنبه, ۲ مرداد , ۱۳۹۶
بررسی نگرش معلمان و دانش آموزان به شیوه های ارزشیابی در مدارسReviewed by Admin on Nov 8Rating:

.

15,000 تومان – خرید

.

این فایل با فرمت  ورد  می باشد و قابل ویرایش است.

.

بررسی نگرش معلمان و دانش آموزان به شیوه های ارزشیابی در مدارس

.

فهرست مطالب

چکیده ………………………………………. 1

فصل اول : بیان مسئله

 بیان مسئله  ……………………………….  2

اهداف تحقیق ……………………………….. 3

اهمیت و ضرورت…………………. 4

سوالات پژوهشی ………………………… 5

فصل دوم : پیشینه تحقیق

پیشینه تحقیق …………………………….6

فصل سوم : روش تحقیق

روش تحقیق……………………. 8

فصل چهارم : یافته های تحقیق

پاسخ به سوالات پژوهشی ……………………………. 9

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات

نتیجه گیری و بحث ………………………………. 14

پیشنهادات ………………………………18

یادداشت ها ………………………… 19

منابع مورد استفاده ………………………20

پیوست ………………………….. 21

فهرست جداول

جدول 1-4………………. 9

جدول 2-4 …………………………… 10

جدول 3-4……………………… 11

جدول 4-4 …………………………… 11

جدول5-4………………….. 12

جدول 6-4……………………………… 12

.

.

«چكيده»

پژوهش حاضر با هدف بررسي رابطه بين ارزشيابي و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان راهنمايي بر روي 64 دانش آموز و 64 معلم انجام گرفته است.

جهت گردآوري داده ها، 2 عدد پرسشنامه شامل سئوالات محقق ساخته، يكي ويژه دانش آموزان با تعداد 10 سئوال و ديگري ويژه معلم با تعداد 20 سئوال تهيه و اجرا شد، كه بعد از تجزيه و تحليل داده ها نتايج حاصل به شرح زير مي باشد:

اكثر دانش آموزان و معلّمان دوست دارند امتحانات به صورت كتبي برگزار شود زيرا اين روش اضطراب دانش آموز را كاهش داده و نمره گذاري براي معلم را راحت تر مي كند.

آنها معتقدند كه ارزشيابي به شيوه ي كيفي و توصيفي بهتر است و برگزاري روش عملي و شفاهي ارزشيابي با مشكلاتي مواجه است. اكثر معلّمان از وضع موجود ارزشيابي راضي هستند كه دلايل متفاوتي را براي آن مي توان بيان كرد. ارزشيابي به صورت عملي و شفاهي در تشخيص مشكلات يادگيري فراگيران و رفع ابهامات جزئي آنها مي تواند بسيار مؤثر باشد.

بیان مسئله

هدف اساسي تعليم و تربيت را مي توان ايجاد تغييرات مطلوب در رفتار دانش آموزان دانست و آموزش و پرورش از سه مرحلة اساسي تشكيل شده است عبارتند از:

1. تهيه و تدوين اهداف                2. آموزشي                    3. ارزشيابي

آنچه مسلم است يكي از مهمترين عوامل احراز موفقيت در اصلاح نظام آموزشي شناخت فرآيند يادگيري ياددهي و نظام ارزشيابي و همسو نبودن آنها در راستاي اهداف آموزش و پرورش است. امروزه ارزشيابي يادگيري هاي دانش آموزان يكي از مهمترين و در عين حال پيچيده ترين اركان نظام تعليم و تربيت است. چرا كه ارزشيابي پيشرفت تحصيلي نه تنها به عنوان ارزشيابي از برنامه ها و محتواي كتاب هاي درسي و تعيين ميزان تحقيق اهداف آموزشي امكان مي رود بلكه به عنوان ابزاري مهم و اساسي جهت ارتقا دانش آموزان به پايه تحصيلي بالاتر به كار مي رود. ارزشيابي به طور ساده به تعيين ارزشيابي براي هر چيزي يا داوری کردن ارزشها است.

.

.

.

.

15,000 تومان – خرید

 .
برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

سیستم فروش فایل های دیجیتالی

براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به فایل تک است .
طراحی و پشتیبانی : دپارتمان طراحی فناوری اطلاعات دیـجـیـتـال ایـران
Copyright © 2012-2014 All Rights Reserved Digitaliran.ir